Vraag & Antwoord

Vragen en antwoorden

Kan ik ook zonder klantenkaart gebruik maken van ViaVé?

Nee, zonder klantenkaart van ViaVé kunt u geen gebruik maken van het vervoer.

Ik ben mijn klantenkaart kwijt. Wat nu?

Geen probleem, u kunt dan nog steeds reizen met ViaVé. Uw klantennummer is voldoende, dat staat met uw naam geregistreerd. 

Uw klantenkaart kwijt? Vraag deze opnieuw aan via uw gemeente.

De bus van ViaVé kwam 15 minuten eerder dan de afgesproken tijd, mag dat?

Ja, volgens onze spelregels mag dat. Als u bijvoorbeeld reserveert om 15.00 uur, dan kan de bus komen tussen 14.45 en 15.15 uur. Zorg er dus voor dat u dan klaarstaat; de bus kan namelijk niet langer dan twee minuten op u wachten.

Mag mijn medische begeleider mee?

Uw begeleider mag gratis meereizen als u vanwege uw beperking tijdens de rit een begeleider nodig heeft die medische hulp kan bieden. Hiervoor heeft hij wel een indicatie van de gemeente nodig. Zelf betaalt u het Wmo-tarief. Heeft u een indicatie voor medische begeleiding, dan kunt u niet zonder begeleider reizen.

Reserveren

U kunt uw rit boeken via:

Download de App